fredag 5 augusti 2011

Nytt projekt...

Jag tröttnar ju så fort som ni alla förstått. Så nu är det dags för ett nytt projekt, snabb projekt.
Jag håller ju fortfarande på och stickar Alexanders stora filt, sen virkar jag en matta till hans rum den ser förresten ut så här











Tyvärr blev skarverna skit fula. Men eftersom jag envisades med att virka stolpar så gick det inte att få bra. Så nästa matta, som jag förövrigt tänkt att virka i tygremsor till badrummet, kommer jag virka i fm (fastmaskor)
Så jag har lessnat lite på den så jag har hittat det här som jag ska sy

655943fe3ecadb5a8c003725fc6075d0e0d30a8f_large

Fd0f69cb4236fed2b321b339d3711815c541185c_large

Visst är den snygg?? Och vi har ju en sån stol så man behöver ju inte göra några mönster ändringar heller.
Mönstret såg jätte lätt ut så det går nog i ett haffs. Vore ju jätte kul och göra i olika mönster och färger.
Så nu ska jag bara hitta tyger, köpa mig sån bomull på Slöj-Detaljer. Skönt att få sy lite så min maskin inte bara står och samlar damm.

Dags att ta tag i disken... Ciao!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar ;o)