onsdag 31 augusti 2011

Ljuvliga morgon...

Idag har vår son verkligen levt loppan här hemma =S
Han började morgonen med glädje skrik sådär kvart över 6, har glad morgon pigg liten knodd =P
Sen vräkte han ur alla leksaker på golvet och började hel vilt slänga och slå saker omkring sig fortfarande tjoandes.  Inget ovanligt detta hör till morgon rutinerna ;-)
Då satte jag honom en stund i gå stolen, och hjälp vad fart han fick, möblerade om i vardagsrummet genom att skjuva på bordet och 2-sits soffan, gick in i köket och möblerade om lite på stolarna. Och med världens leende, härliga unge!!

Sedan fick han titta lite på barn program medans jag gick på damernas. När jag sedan skulle tvätta händerna och borsta tänderna så tyckte jag att jag hörde nått dunsa och smälla till utanför dörren men tänkte inte mer på detta. Tessa (katten) höll nämligen på och skrika utanför. Men tänkte att hon kan nog vänta 1 minut eller 2. FEEEL!!!
Då har vår lilla Tessa öppnat dörren till grovköket. Och där har vi stängt för att inte lilleman ska komma åt hennes matskålar och alla skor. Då tyckte jag att det blev alldeles för tyst, så jag gick ut, ropade på lilleman, ser dörren ÖPPEN till grovköket och Tessa tittande lite förnärmat på mig.
Då hör jag ett gapskratt och i samma sekund rusar jag ut i grovköket och hittar en blöt lilleman med Tessas vattenskål i knät och näven full av kattmat (blöt mat) jätte glad!!

Panik!!
Första som slog mig Herregud har han fått i sig kattmat, hur mycket, vad händer nu, är det farligt????
Blev iskall och kollade mitt häfte med saker barn kan få i sig, vad är farligt och inte.
Tur så va det ingen fara. Skulle bara ge mycket vatten och nått som fil som lugnade magen i fall han skulle få ont. Jag kan ju säga att några timmar senare är han oberörd, har inte ont i magen och är som han alltid är.
Glad och busig. Tack gode gud!!!

Sen efter frukost gick vi upp, jag satte på tvn till lille mannen. Och passade på att fixa lite inne i badrummet. Då hör jag ett kras från sovrummet. Då har min lilla herre rivit ner min lampa på byrån så den gick sönder. Med alla delar, av min så forna lampa, satt en vääääldigt skyldig kille med lite små röda ögon.
Någon visste mycket väl att man inte får leka med sladdar ;-)hur han fick fram den som jag så bra hade gömt bakom byrån är ett mysterium.

Men nu är min mor här och vi ska ta och hämta syrran och ta oss en tur till marknaden i en av grann kommunerna.
Känner att vi har haft roligt nog denna morgon...hahaha... =P Behöver ut och rasta oss lite tror jag ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar ;o)