onsdag 30 maj 2012

Aaaaa, barn med humör till 1000!!!!

Shit pommes frites!!!
När jag skulle hämta min lilla älskling på dagis idag. Började det hela som alltid först blir jag ignorerad 1 minut eller 2. Sen kommer han springande och ger mig en kram. Sedan sitter han som ett litet gulligt plåster och släpper mig inte ur sikte och vi åker glada hem. Men icke idag på vägen ner till bilen braka hela helvetet löst.

Han fick syn på bilverkstan och alla bilar som stod där, och ville bege sig dit.
Men fick ett "Nej, älskling vi ska hem" och började gå mot bilen.
Då blev han as förbannad och satte sig ner skrikande, sprattlande på marken och vägrade resa på sig. Så jag fick ta den lem som sprattlade minst och bära barnet skrikande och som en argsint liten ål ner till bilen. Spände efter många om och men fast honom i bilen och åkte hem. Vägen hem var lugn...

Väl på uppfarten vägrade han gå ur bilen. Han ville ut och åka bil vilket är hans nya passion.
Men återigen så fick han ett "Nej, älskling vi ska inte åka mer bil idag men i morgon ska vi" då började vi åter visa missnöje och skrek och grät. Snacka om att känna sig hemsk som mamma.
Tillslut fick jag ur honom ur bilen varpå han försökte klättra in igen men då var det bara att återigen ta tag i nån kroppsdel och bära in honom. Sen skrek han i närmare 1 timma för att han inte fick åka bil.
Jag försökte gå ut och locka med diverse aktiviterter och lekar, men fick gå in igen då han sprang fram till bildörren och bonka och slog av ilska för att han inte fick ut och åka. My lord!! Var kom detta humör ifrån??? Han är envis som fan och har en vilja av stål. Så fort pappa kom hem blev vi åter oss själva men shit vilken påfrestande timma.... Snacka om att känna sig som världens hemskaste mamma. Men tyvärr måste man sätta gränser ibland och usch vad jobbigt det är.

1 kommentar:

  1. Ojojoj jag minns hur det var när mina killar började komma in i tråtsåren.Det är en sann resa. starkt gjort att hålla fast vid dina nej hur svårt det än är så kommer du tacka dig själv senare.
    Så jobba på och stay strong!!!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar ;o)