lördag 5 maj 2012

Grymma tjejer på mitt jobb!!!

Ja, rejält grymma damer stod vid min sida idag på jobbet. Helt slut men nöjd!!
Jag hade ju som vanligt lunchen att laga men också 75 st 13 åriga hockey spelare som skulle ha mat i 2 omgångar. Och L vid kallskänken hade en liten catering på 10 personer. Flöt på bra som fan gjorde det.
Hade Fia som kom in några timmar och hjälpte mig med hockey killarnas mat, L istället för Tessan vid kallskänken med stenkoll på alla beställda sm-tårtor (smörgåstårtor) 2 tjejer som klarade sig fin, fint ensamma i portioneringen med ganska så många fika och mat sugna människor. Och E som skötte disken.

Lunchen startar kl.11 så all mat ska ju vara färdig 11. Minsta bekymmret eftersom det är samma varje dag.
Men även hockey killarna skulle ha sitt strax innan halv 11 i värmeskåp, bara att hämta och portionera ut.
Fia fick ta hand om killarnas käk medans jag fixade lunchen. 1: a lasset
bestod av köttbullar, gräddsås, kokt potatis och lingonsylt. Allt räckte förutom att dom portionerat ut lite för mycket köttbullar. Är ju så förbannat lurigt att lämna maten i stora kantiner och låta oerfarna tränare att portionera ut maten. Är ju så lätt att dom ger ut för mycket mat så att det sedan inte räcker. Men smärtfritt fick vi hop det och dom var nöjda. Sen fick jag hjälp med att fixa lass nr 2, helstekt    fläskfilé med pepparsås och stekt potatis. Sen gick fia hem och jag och L kirrade cateringen. Och vid kvart över fyra kom hockey tränarna och hämtade sista lasset för denna dag. 

UNDERBART!!!
Nu var det bara städa köket sen var det hemfärd. Jag bara hoppas att maten räckte.
Men det återstår att se i morgon. Ni får hålla tummarna... Känner mig lite så här efter denna dag ;-D

2 kommentarer:

  1. hahhahahaha skön dans =)

    SvaraRadera
  2. Du va oxå grym tjej! Men vi klarade av det fint ju..både rörigt å jobbet men samtidigt skoj oxå!
    Tack för hjälpen av att du visa ange cateringen :)

    Hur fick du in den dansen på den sidan??

    SvaraRadera

Tack för din kommentar ;o)