tisdag 8 maj 2012

Bästa hjälpredan!!!

Japp, det är min 1 ½ åriga son det!!
Igår fick vi massor gjort han och jag. Jag plockade undan och städade, diska dom vanliga vardags bestyrerna. Och lilleman passade på att leka och greja i vardagsrummet. Sen sov han en stund och jag passade på att sticka lite. När han väl vaknat så käkade vi sen började jag  fixade med tvätten. Min älskade lilla son började stolt bära ut tvätten i tvättstugan, när all tvätt var dit buren stoppade han in det i tvättmaskinen. Stoppade in tvättbollen, satte på maskinen och vred till, tror det eller ej, rätt tvätt program. Klappade händer ungefär som "Klart!" gav mig världens nöjdaste leende och gick och lekte igen.

Efter ett tag tyckte jag att vi skulle njuta av det fina vädret och vara ute en stund.
Så vi gick ut och jag passade på att rensa i rabatterna. Då avbryter min son lekandet och kommer med sitt "ehh, ehh" = Jag hjälpa, och pekade på ogräset i hinken. Så jag rensade la allt i en liten hög och lilleman tog högen och stoppade det i hinken. Så himla härlig min unge är.
När det var klart gick vi åter in tog tvätten och hängde upp, lilleman gav mig kläder jag hängde.

Medans lilleman tog sin power nap så jag laddade en ny maskin tvätt. Det tog på min lille kille att vara så hjälpsam. Han sov hela 2 timmar. Men när han väl vakna käka vi och gick ut igen.
Medans han lekte så började jag klippa ner en dålig buske.
Återigen kom min underbara son fram och skulle hjälpa. Men den här gången missförstod han nog hur vi skulle gå till väga med alla kvistar. För varje kvist jag la i högen tog han en och gav tillbaka till mig. Han tyckte nog vi skulle behålla busken. Underbara unge!!! Vilken liten hjälpreda, han var så nöjd så det lös om hela honom. Vad att få vara med och greja betyder mycket för dom små liven!! Blir varm i hela kroppen!!

1 kommentar:

Tack för din kommentar ;o)