lördag 29 oktober 2011

Lilleman stor kille... Toppen dag med en gnutta besvikelse...

Jaha, då har man firat lillemans allra första födelsedag (han fyller inte för en på måndag) !!
Vad tiden går fort! Denna dag förra året gick jag och mannen en lååång promenad för starta det hela. Trotsade kylan och foglossning för att han skulle titta ut. Och på natten gick vattnet, vi åkte in runt 5 på morgonen (30/10), den 31, 17 timmar senare så fick vi äntligen se vårt underverk.
Helt otroligt!! Han fyller 1 år på måndag. Stora killen!!

Så vi har haft fullt hus idag.
Han har lekt som bara den med sina nya leksaker. Och busat för hela slanten med sina kusiner.
Sen fick han äta tårta, helt själv fick han sitta och kladda. Väldigt uppskattat och mumsigt.
Så nu har han sovit en stund. Man blir trött av att ha kalas ;-)

Tyvärr blev jag AS besviken på tårtan jag fick hem!!!!
Jag letade fetr en tårta som denna

Bilen som står avanpå skulle det ha varit på tårtan jag beställde. Och konstigt är det för när jag ringde fick jag ett pris på 249:- för dekorationen. Hon förklarade att en sådan tårta tar ju lite tid och jobb så den kostar lite mer.  Men den jag fick hem var en vanlig princess med en utskuren bil i sockerpasta eller liknande. Där detaljerna var i choklad och kristyr och det var kladdigt gjort och såg amatörmässigt ut!! Platt bil som låg på tårtan och den j*vla biten kostade 119:- inte alls värd det!!!. Inget med den stämde varken bilen eller priset. Jätte konstigt och skit beviken!!
Jag hade själv kunnat göra en sådan tårta (kommer komma bild på dewn så ni förstår skillnaden) utan problem. Men tur är väl att lilleman inte fyllde typ 10 eller nått, för då hade jag haft en skit besviken son.
Ska aldrig beställa nått där!!! Jag var så grinig och besviken när jag fick syn på den så hade inte gästerna anlänt redan hade jag åkt tillbaka med den. Aldrig igen!!!!

Men nu tror jag bestämt att han vaknat, så nu ska jag hämta mitt lilla fördelsedags barn.
Tack alla för en toppen dag!!!

2 kommentarer:

  1. Riktigt dåligt! Jag har tänkt att gå till city gross och beställa 3 tårtor, eventuellt marsipan i djurskepnad. Har ritat upp egna av enklaste art. Nu blir jag rädd att de inte kan fixa det! Min systerson fick en precis likadan som du beskriver, han blev överlycklig över den lilla röda blixten bilen :) som tur var.

    Vi har hyrt familjecentralens lokaler på söndag. Vi blir så många. Där bjuder vi till på stort kalas :) några kommer på hennes födelsedag också bla de som inte kan komma på kalaset.

    SvaraRadera
  2. såg inte bilden förut, den ser ju inte överdrivande avancerad ut för kunnig personal. Min syster är faktiskt bagerichef där, av någon konstig anledning tar hon inte emot beställningar?? men jag ska fråga rakt ut när vi går dit om de verkligen kan och så ska jag berätta om dig. Annars kan de få göra en lätt version av tårtorna. vanlig rund tårta med utskurna dekorationer.
    Ja, vi blir ca 25 pers, och ändå kommer kanske bara en tredjedel av Js familj och inte alla mina syskon och syskonbarn.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar ;o)