måndag 21 oktober 2013

Säger som barn brukar, Usch och blää... Storm!!

Usch, storm!!
Vaknade av en ficklampa i ögonen denna morgon. Lilleman gick med ficklampan i högsta hugg, livrädd för mörkret då strömmen gått i morse. Mannen hade vaknat av att min mobil pep konstigt, förmodligen precis när strömmen gick då han satt i laddaren. Så han gick ner och eldade och såg till att presenningen låg kvar över veden ute. Blåste som f*n. Mammas lilla hjärta vaknade en stund senare livrädd över att inte få igång några lampor. Blir ju kolsvart när strömmen går så gatlyktor och allt ger sig. Så han fick gå runt med pappas lilla men super starka ficklampa och passade på att väcka mig. Det är tur att jag har ljusstakar och en tändare i typ varje rum! ;) Jag fick tag i tändaren i vårt sovrum och fick upplyst övervåningen så att lilleman kunde gå ner till far sin där även han hade tänt några ljus och hade brasan i full gång.

Blåser som sjutton fortfarande men är liiite bättre än i morse då vi trodde både hus och tak skulle lyfta.
Fy vilket höst rugg...
Jag som tänkte gå ut och plocka bort lite leksaker som ska in inför hösten. Blir inget med det, här har vi parkerat rumpan framför brinnande braskamin.. Sen har jag lämnat lilleman på dagis och sitter nu och värmer mig med mitt handarbete som precis blivit klart. En mysig, tjock tubhalsduk (kommer bild på den när jag fäst alla trådar) så nu ska jag börja på det sista på lillemans giraff, fattas 1 öra och 4 ben. Sedan göra matchande pannband till halsduken så jag blir nog sittande framför varm brasa hela dagen idag.

Vad ska ni göra för roligt denna höst dag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar ;o)