måndag 26 september 2011

Toppen dag med lite ledsamt slut..

Hade syster på besök idag!!
Jätte trevligt hade vi *fniss* vi satt i varsin soffa medans lilleman sov och tävlade mot varann i alfabet.

Sen fick jag äntligen min lilla plutt att behålla cykelhjälmen på.
Sist jag testade fick han panik och total ratade hjälmen bra länge.
Men idag gick jag ut i vardagsrummet och satte bara på honom den och vips den satt kvar både 1, 2, 3 sekunder. Jag bara jublade, tog av honom den igen, tog på mig kläder fort som attan. Fixade så han fick på sig sina kläder och på med hjälmen återigen utan protest.
Satte honom i sadeln utan några som helst problem sen bar det av.

Han tyckte det var jätte roligt, jag med!! Älskar att cykla, cyklade mer en promenera när jag var yngre.
Nöjd satt han bakom mig och gjorde små roliga läten, skrattade åt kossorna vi cyklade förbi, började hoa åt fåren på vägen. Drog tag i mig när vi cykla i hålorna i vägen och fnissa. Skrek så jag höll på och cykla ner i diket när han fick syn på en falk på väääldigt nära håll.
Jätte mysigt!!

Inte lika glad när vi kom hem dock. Innan vi skulle gå så blåste ytterdörren igen med en sju h*lvetes smäll.
Jag hörde att dörren till sovrummet smällde igen men tänkte inte mer på det. Fasiken vi skulle ju äntligen få cykla. Bad mannen gå upp och kolla, i smällen had emin kära fina tavla i sovrummet åkt ner i golvet så den gick sönder!! Så nu har min kära favorit lampa åkt i golvet och min favorit tavla. Båda finns inte att köpa längre =( Så nu vill jag mer än nånsin till Ikea för att ersätta mina älskade saker *snyft*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar ;o)