söndag 18 september 2011

Hoho, lite bakis idag... =P

Hade jätte trevligt igår!!
Maten var super god, företten var toast med ost (som jag inte minnns vad den heter), pinjenötter och honung på en ruccola bädd, fläskfilé gryta som var himmelsk med ris och fetaost sallad, sen cheescake snacks. Super gott!!
Det blev själv klart dricka, inte för min man han men
för mig ;-D Och jag är den typen som inte dricker speciellt ofta så jag blev lite berusad vill jag lova.
Det bjöds på vin, cider, Lemon chello, ett vin som heter Varm & Kall smakar som äpppelpaj jätte god,
Sen fick vi en otroligt god Mojito. Den var så god så den var som saft.
Men jag är ju en väldigt långsam drickare, vet ej varför, så allt detta tog ju mig ett tag att få i mig.
Men innan vi skulle hem hade lite mindre än halva min Mojito kvar, men det var nog tur inte hela slank ner. Var rätt runder under fötterna ändå. Och jag är ganska billig när det kommer till alkohol, behöver inte dricka mycket för att bli lite sallongsberusad. Så det blev en del =P

Så idag känner jag mig lite tung i huvudet.
Jag har otroligt sällan riktigt bakfylla, jag blir lite tung i huvudet, känner mig lite disorgenterad en halv dag. Men det brukar för det mesta inte bli värre än så. Inte ens huvudvärk. Det har ju såklart hänt när man nått sin gräns och ändå druckit lite till och blivit ordentligt bakis. Men det är väldigt sällan.
Svamlar hör också till min så kallad bakfylla, som ni kanske märker.
Hur som helst hade vi jätte trevligt både jag och mina man.
Och det var jätte skönt att faktiskt få ta sig lite ätt dricka och riktigt få slappna av med våra goa vänner!!!
Nu är det hemma hos oss nästa gång, vilket blir i november.
Ojoj, vad ska man bjuda på då????? T o R bjöd på tortilla och tacos med alla klassiska tillbehör..
Så vad ska vi bjuda på för gott?? Nån med förslag??

1 kommentar:

  1. Låter som en trelig kväll. Bakfulla är dock inget roligt, oavsett i vilken form den visar sig.
    När jag var ute första gången av de 2 så skulle min J jobba dagen efter. Kom i säng kl 4 och 7.15 vaknade M. Jag drack ju inte mycket men när man inte har druckit på över 1 ½ år så kännd det dagen efter!!

    Premiären var i torsdags i usa så jag kollar på internet :) avsnigttet var riktigt bra!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar ;o)