torsdag 28 februari 2013

Operation takrenovering på gång...

Ja, tråkigt men sant. Vad vi trodde vi skulle slippa på ett par år är nu akut. Vårt tak släpper in vatten.
Så himla tråkigt då vi ändå hade andra planer med att göra om lite lån m.m. Nu fick vi akut boka tid med banken och fixa pengar och sedan snabbt som ögat kolla med killarna min man känner om dom ville ta vårt kära tak så snart som möjligt, det skulle inte vara några problem. Men usch vad pengar.. Tråkigt!

Då var det ju att komma överens om takpannor. Inte jätte lätt då jag tänker design och min man funktion, därför vi allt som oftast krockar vad gäller renovering och dylikt. Vi satte oss framför datorn kikade in på monier.se och kollade runt på ett par takpannor som är ytbehandlade, ska tydligen vara kanon mot mossa och lava något vi har fullt av på vårt gamla tak. Rädd för att det skulle vara jätte glansiga, tog min make med mig på en tur till ett hus med dessa pannor, Jönåker ytbehandlade svarta. För svarta var vi överens om att det skulle vara. Och det var INTE som jag befarade utan precis sånna jag ville ha som är halv matta och ser fuktiga, fräsha och alltid rena ut. Vi frågade killarna om vi kunde få dessa och det var dom de rekommenderade att folk skulle ta, så allt löste sig kanon. Jönåker it is!!

Nu ska vi bara hoppas på att killarna kommer snabbt så det inte hinner töa allt för mycket.
Jaga lilleman för blöj byte, puss och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar ;o)