torsdag 28 februari 2013

Gaaaahhh, envisa lilla barn....Frustrerad!!

Ja, jag sitter som ett fån med gråten i halsen och ett skrikande, ålande, vägrande barn i famnen och försöker förtvivlat få i sonen sitt penicillin. Man vet ju dessutom bara av att känna doften att penicillinet smakar bäver. Inga mutor i världen fungerar, körde en kombo "Älskling, du får saft och kaka och en skål med godisbilar framför tvn med bilar filmen på..." inget desperat alls. Men nä, det fungerade icke. Han bara grät och grät.

Kände mig så maktlös/hjälplös (båda för att jag inte minns vilket man använder i detta sammanhang just nu). Jag fick bara hålla honom kvar gråtandes i famnen tills han gav med sig, vilket han efter ca 45 minuter gjorde. Men det sög verkligen musten ur mig. Jag känner mig tömd på all energi och att veta att det inte är långt kvar tills nästa dos (medicinen ska tas 3 ggr om dagen) får mig att att vilja fly skeppet. Det är ju så viktigt, men det går inte förklara för honom att det är för hans eget bästa.

Hur som helst så vann jag/medicinen denna gången, hoppas lite ork finns kvar för att lyckas även nästa gång.
Tror jag ska ta en dusch medans lilleman tittar på bilar sen får vi ta oss en tur till affären. Våra mat resurser börjar tryta och mjölken är slut.

OBS! Fick efter ett liknande inlägg en dum kommentar som jag inte nämner igen. MEN...
Nej, jag är ingen dålig mamma för att jag blir frustrerad, trött, vilsen och vill gömma mig stundvis. Det är så det är att vara mamma. Den som försöker inbilla mig att det bara är skog och gröna ängar kan ju läsa nån annan blogg. Även super mammor får lov att spy på mamma rollen ibland. Det betyder inte att jag älskar mitt barn mindre eller att jag inte är mindre lämplig som mamma. Det betyder att jag är mänsklig, mitt barn är som barn ska vara. Punkt slut!!

2 kommentarer:

  1. Man får lov och vara hur trött som helst det blir man det är helt normalt ! Det gör dig inte till en dålig mamma långt ifrån tvärtom finns nog fler som känner som dig skillnaden är att dom inte vågar säga det!! En sak till det finns inga supermammor ;o) puss på dig hjärtat kram Mamma :o)

    SvaraRadera
  2. Bry dig inte dumburkar finns alltid.. Isåfall har jag också vart en dålig mamma och fler än oss puss i pannan hjärtat ;o)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar ;o)