lördag 2 februari 2013

Yeeey, ny soffa!!!

Känns så himla gött att äntligen börjar alla pusselbitar hemma att komma på plats.
Övervåningen är nu mer som jag/vi vill ha det, fattas bara tapet/färg vilket har jag inte bestämt ännu.
Och nu så börjar även vardagsrummet komma till sin rätt. Med en..tararattamtamtaaaa....!!!
Ny U soffa!!! En med allt de vi letat efter men inte hittat nu, och dessutom 1000:- billigare än när mannen bokade den. Hmm, jag ser nytt bord och ny matta för dom pengarna...får se om mannen ser detsamma.

Min man har en hemlig spargris!!
Men det gör mig inget, ibland är det bara bra att jag inte vet vad som finns och inte finns.
Jag har ganska lätt för att försöka tjata mig till saker, och ibland ger han med sig, men ibland inte.
Och hade det varit ombytta roller (och jag vet hur olidligt tjatig jag kan bli när jag vill ha nått) så hade inte jag heller talat om hur det ser ut i spargrisen.... ;-)
Speciellt inte när spargrisen ger mig en ny soffa, då ska man inte klaga!! (fast jag tror inte det är nån spargris jag tror vi sålt nått vi inte behövt....) Men sak samma!!

Så här såg det ut i allafall....



Det kommer komma fler bilder men just nu står den gamla 3-sits soffa framför braskamin och min skänk, 2-sitsen i hallen under trappan och det gamla soffbordet på väg ut från vardagsrummet ut i köket.
Not a pretty picture!!!

Nu ska jag snart hoppa i kläderna och åka jobba, ha en trevlig lördag!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar ;o)