torsdag 13 juni 2013

Snabb uppdatering...

Ja, det har varit full rulle och tiden att skriva några rader har inte riktigt funnits.

Vi har i alla fall varit på UL och bebis mår bra. Vi kunde inte ens försöka lista ut vad det kunde vara för kön, den regionen var en svart fläck (=min urinblåsa) som gömde benen på lill knorten.
Jag bär inte på tvillingar vilket man skulle kunna tro om man såg mig, ingen onormalt stor bebis heller utan tom lite mindre än lilleman i ungefär samma vecka. Men h*n mår bra och växer och frodas. Blev flyttad fram ca 4 dagar (fast med min mage hade 1 månad varit mer ok) bättre än bak. Lilleman är ju född den 31 oktober vill inte gärna att h*n föds runt hans dagar. Ju längre bort är ändå desto bättre, om h*n inte vill komma 2 veckor före...

Dop av lilla A har vi varit på med. Syrran hade gjort allt jätte fint och hon skötte sig exemplariskt i kyrkan trots den konstiga positionen av huvudet (som prästen höll i hakan så A fick titta takt ner i dopfuntet-udda..).
Lilleman visade sig från sin absolut bästa sida. Han var lugn och fin i kyrkan och det var först på slutet tålamodet av att inte kunna röja började sätta humöret i gungning. Men då hade han också suttit still i mer eller mindre 3 ½ timme. Inte illa för en 2½ åring!! Min grabb det!!
Doptårtorna jag varit så nervös med och som tagit all min vakna tid förra veckan blev bra tillslut.
Själv kritisk som jag är så hittar ju jag fel och dylikt men dom vart glatt överraskade och imponerade. Så, så illa kan dom ändå inte varit. Riktigt tjejig, rosa doptårta..


Nu är det dags för lilleman att lämnas på dagis och för mig att pallra mig (motvilligt) till jobbet för att ta tag i alla 100 stundent beställningar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar ;o)