måndag 17 juni 2013

Badhus badat idag!!



Idag har vi premierat med att bada badhus för lilleman. Hans allra första tur. Jag kan tänka mig att många av er kanske tycker att "Så stor och inte varit på badhus...Varför?" Det är inte så att vi inte varit ute och badat med barnet. Men jag tycker inte riktigt om badhus. Sen har jag väntat med just badhus tills han blivit som nu, större och kan gå stadigt själv och framför allt njuta mer av det mer. Det blir ju något halare i badhus än på en sand strand. Vi bor dessutom på ett ställe med säkert 10 olika sjöar som man kan bada i -Gratis!! .
Hursomhelst så njöt han till fullo och älskade badhuset!!


Han åkte på den lilla vatten rutschkanan (på bilden) nästan helt själv (fick hålla honom i handen på väg ner), han plaskade runt på mage i babypoolen (bilden ovan) han simmade i varm poolen med lite hjälp från både mig och mormor. Han hoppade och stojade allt han kunde. Ja, han var som fisken i vattnet.
Han njöt av varje minut och ville inte gå ur för att äta. Hem gick bra men då hade vi alla börjat känna oss ganska trötta. Tog knappt 3 minuter i bilen så sov lilleman. Jag kan ju meddela att varken jag eller mormor var speciellt pigga efter dagens bad. Vi slängde oss i soffan och satt där och kom inte ur på en bra stund.

Just i samma sekund som jag skriver kommer jag på att jag har en halv ko och gris i kylen som måste packas ner och frysas in. Men det finns väl inte så mycket mer att skriva om detta, det var absolut inte sista gången vi åker till badhuset. Får se om vi inte tar äventyrsbadet i grann kommun nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar ;o)