fredag 28 juni 2013

Livet har sin goda stunder...

Ja, så sant och då tänker jag inte på chips.
Är så stolt över min älskade son som bara växer och växer. I måndags när vi åt frukost frågade jag honom om han ville ha mer mjölk till sin macka, tyckte det såg lite torrt ut. Fick då kommentaren "Nej, mamma!! Inte mjölk nu, äta macka upp först, SEN mera mjölk!" (meningarna kommer lite huller om buller från lilleman. Jag är inte dyslektiker..) Så hepp ingen mjölk dåra. Försökte hälla upp lite till mig själv (avskyr när det blir torrt när man äter). Då spännde han ögonen i mig och sa strängt "Nej mamma!! Inte du, äta upp först!! Så jag fick vackert sitta och äta upp min torra macka, för han har ju rätt. Vi får ju inte dricka oss mätta man måste ju ätit lite innan man får mer. Stolt blev jag ändå!! Ett tecken på att han hör det man säger och tar in det även om det inte verkar så just då.

Idag visade han hur stor han börjar bli när han är inne med mig på toa, ber mig ta av honom blöjan (vi potttränar lite då och då, inte alls ofta) och sätter sig som ingeting och gör nr 2. Jag bad honom inte följa med in utan han ville följa med in självmant. Fick en tår när han bara satte sig.
Sen innan vi skulle bada så sprang han runt, nakenfis, ingen blöja, medans badkaret fylldes. Ser då i ögonvrån att hoppsan nu kom det lite kisseri på golvet. Han tittade ner och skyndade fram till pottan och satte sig. Återigen blev mamma så stolt att hon höll på att börja gråta (gravid gråter för allt men detta var en helt annan sak). Vi har ju inte gått inför hård träning men han verkar ändå börja förstå vad han ska göra även om han inte kan kisseri singnakerna ännu. Men nr 2 verkar han ha förstått. Vet att jag är fånig men det gjorde mig i alla fall stolt...

Som belöning (inget rama skri nu) åkte vi till McDonalds för att fira, visade åter mamma att vi faktiskt KAN sköta oss. Satt hur fin och lugn som helst och käkade, båda sin hamburagare och alla pommes.
Det är tur att jag har en bebis på gång för min bebis börjar allt mer fövandlas till en liten pojke *snyft* och mellan åt går det undan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar ;o)