onsdag 16 april 2014

Påsk...

Ja, denna veckan blir det som ni märker ingen vecko meny i och med påsk. Det blir en dag för dag meny.

Pysslade igår med min underbara son. Älskar att sitta och pyssla ihop och prata. Hade turen att lilleman, som annars kan ställa till våra pyssel stunder, sov så vi kunde greja ifred. Så här fint blev det i fönstret.



Idag ska vi sätta upp lite annat påskpynt och sätta fjädrar ute i buskarna.
Jag är ingen person som i vanliga fall påskpyntar. Men sedan A blev stor nog att förstå sig på stor helger mer så har jag fått skärpa mig. Vill att min son ska få uppleva det en annan fick som barn. För det försvinner med min och kommande generation föräldrar. Det pyntas inte som förr och det är väldigt synd för våra barn får inte uppleva det roliga med påsk pynt, julpynt och midsommar pynt på samma sätt idag.
Hemma var det väl inget direkt midsommar pynt så, men det var ändå färska blommor, helst egen plockade och nån midsommar stång på bordet och sommar gardinerna uppsatta. Påsk då var det kyckling gula gardiner och häxor i fönstret, ägg och kycklingar på bordet. Sen satt vi på påskafton och målade ägg och käka påskgodis. Detta vill jag att även min son ska få uppleva, hur tråkigt det än är att plocka bort och plocka fram för sån kort period, så gör jag det för hans skull.

Dags att ta den lille!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar ;o)