lördag 27 april 2013

Bebis mys, promenad och fika i lekparken....

Var hos kära syster yster igår. Passade ju såklart på att mysa massor med lillfisan Lizzie, som lilleman kallar henne (hon får heta Lizzie i bloggen) Sicken liten docka, söt som socker och hur mysig som helst. Tror ni man längtar både framåt och bakåt. Lilleman är ju 2 ½ och börjar visa sig riktigt stor. Saknar bebis tiden lite samtidigt som lilleman är i en så härlig ålder där han pratar och förstår mer och mer för var dag som går.
Tur att nästa är på gång, synd det tar sån tid bara.

Vi tog med fika och små kottarna och promenerade runt. Jätte mysigt saknar att man inte kan ta sådana promenader där vi bor. Vi bor i en väldigt liten by där det tar ca 15 minuter att runda bostadsområdena. Sen får jag ge mig ut på trafikerade vägar för att promenera längre sträckor. Och där kör dom oftast som galningar så man drar sig gärna för det.
Hursom helst så stannade vi till vid en lekplats så lilleman fick springa fritt och leka i sandlådan och åka rutchkana medans jag och syrran satt och tjöta. Jätte mysigt fast det kunde varit lite varmare och mindre blåst. Men det gick att fika ändå.

Sen skildes vi åt och jag och lilleman åkte till mor, träffade morfar och gav oss ut på en shopping runda. Och inte en sådan ni tänker på. Utan matshopping. Men lilleman var trött och tålamodet hos både han och mig började tryta så det blev tyvärr ingen längre vistelse hos mamma. Så vi får försöka ta en tur på måndag igen.

Nu ska jag göra mig klar för jobbet....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar ;o)