söndag 14 april 2013

Bara 1 rum kvar...YEEEY!!!

Så roligt attt känna att man efter ca 5 år i huset börjar få ordning på alla rummen.
Äntligen börjar pusselbitarna falla på plats och jag kommer på hur jag vill ha det. Ja, ja bara tagit 5 år...
Men nu är det bara 1 rum kvar att försöka klura ut hur jag vill ha, en lite svårare nöt at knäcka för det är ett barn rum som ska vara köns löst/neutralt. Men där har vi inte börjat ännu så jag har lite tid på mig.

Gästrummet som numera är förvandlat till ett kontor är snart möblerat färdigt. Sen är det bara väggar som ska målas och en vägg som ska spacklas upp och få fondvägg. Men det får dröja lite, har så många grejer på gång så det får komma sist på den långa listan.

Taket är klart!! Det tog bara 3 ½ dag knappt. Och då var det ju som sagt inte bara takläggning utan råspont osv. Taket från monier blev skit snyggt. Tur att mannen fick mig att ge med mig gällande blankt tak. Det var inte så blankt som jag föreställt mig och blev skit snyggt. Enda problemet nu var ju att det bruna trät på huset blev ju helt plötligt dassigt. Så nu är vi i fullfärd med att undersöka om vi inte kan måla om det i grått. Men det vet jag inte om det sker i år eller nästa år.

Nu bär det av till jobbet och mina 200 beställningar (nja, ca 15) Puss och hej!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar ;o)