måndag 5 november 2012

2-års trots?? Kan den ha kommit nu?? (och bilden på tårtan)

Ja, vart ska man börja?
Vår lilla knodd har ju haft ett ganska häftigt humör ganska länge.
Men nu har den nått en ny nivå. Vi har aldrig förut haft några problem med sovandet på kvällarna.
Lilleman har självmant kl.19 promenerat mot trappgrinden för att gå upp och sova. Men dom senaste dagarna har han vägrat, kommit med ett blank -Nej!! och sen är är fajten igång med att försöka få lilleman att tillslut självmant välja att gå och lägga sig. Sedan har vi börjat slänga oss handlöst på golvet så fort vi blir tillsagda. Det kan räcke med ett lugnt och fint -Nä, nu tar vi det lugnt. PANG, ner på golvet, på mage skrikande -NÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!!!! Och krokodiltårar i 100 decibel så att mamma riktigt ska höra hur ledsen jag blev. Och må gud förbjuda att du säger nått i det läget. Så just nu är är det mycket -Nej!! som råder hemma från vår lilla trollunge.

Än så länge är det ganska hanterbart, ska inte säga annat. Men min man och jag ser förändringen i vanliga vardags situationer där vi sås småningom kommer få en omgång utan des like. Samtidigt tycker man lite synd om lilleman, det är ju nån fas han går igenom. Och det måste vara jobbigt för dom små när dom inte kan uttrycka sig. Men om vi trodde hans humör var jobbigt innan så tror jag vi kommer få en del att bita i.
Han är enormt bestämd och vet vad han vill och inte.

Måste säga att jag blev ganska så nöjd med hans tårta för att vara amatör...


Oojoj, dags att åka till jobbet kanske... Shit!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar ;o)