onsdag 9 november 2011

Phu, sicken dag!!

Idag har det varit rörigt värre.
Ett företag håller på och lagar vårt golv i köket.
Detta medför lite ommöblering, flyttning av det mesta vilket har rört till det lite.
Och så massor av mat gäster. Känner mig lite mör måste jag säga.

Letar inspiration till mitt vardagsrum. Alla dörrfoder, golv o tak lister, fönster karmar, fönster brädor är mörkbrun betsade. Golvet ett klassiskt parkett golv. Alla möblerna är vita och väggarna är vita.
Och nu har jag tröttnat på allt vitt. Eftersom det inte riktigt finns pengar till en massa nya möbler så får man ju göra nått på väggarna i stället. Frågan är bara vad........?

Vi har 4 fönster, 1 altandörr och 2 valv med skjutdörrar i vardagsrummet.
Får se om ni förstår min fina teckning... =P












Det är ju inte så mycket hela väggar, så man skulle ju kunna ha nån färgad mönster tapet utan att det blir plottrigt.
Men samtidigt byter jag gardiner rätt ofta för att förnya och dom är oftast mönstrade. Och då kan det lätt bli lite "kaka på kaka". Men då har jag i stället funderat över väggen mellan valven om man skulle ha en fondtapet där. Där har vi tvn på tvbänk och 2 hyllor med spottar med 2 svart/vita tavlor på ovanför.
Och vad skulle man då ha för tapet där då?

=S Snurrar i huvudet när jag tänker på det. Brukar ha massor av idéer men svårt att bestämma mig och gärna ändra mig många gånger. Men denna gången har jag inte en enda idé om vad man skulle kunna ha för tapet. Mönster eller färg och vilka färger???
Färgerna jag har i vardagsrummet är svart/vitt/lila/grått i inredningen. Om ni har några tips så ni gärna komma med det.. Jag har idé torka... Hjälp!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar ;o)