måndag 17 februari 2014

Veckans meny är åter här för 211 gången...!

Känns som om det är något som hela tiden kommer i vägen för veckans meny. Förra och förr förra veckan blev det ingen veckomeny då jag (efter gallstensoperationen) fick ta dagarna som dom kom och lyssna på min mage. Man blir ju livrädd för att äta även efter för man vet inte hur magen ska reagera.
Men nu har 2 veckor passerat och jag tror mig känna signalerna magen sänder när jag ätit nått olämpligt.
Så nu vågar prova allt. Jag känner direkt obehag i magen om jag ätit nått magen inte gillar ännu vilket gör att jag snabbt kan avbryta och äta nått annat utan några direkta magsmärtor. UNDERBART!!
Saknar att kunna äta vissa saker men det hoppas vi går över med tiden. Här kommer menyn:

Måndag:  Makaronilåda med grönsallad

Tisdag:    Falukorvsgryta med bönor, bulgur och kokt majs

Onsdag:  Baconlindad kycklingfilé med ris, currysås och grillad broccoli

Torsdag:  Fiskgratäng med kokta ärtor

Fredag:   Helstekt karré med äpplemos, kokt potatis, gräddsås och kokta morötter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar ;o)