måndag 27 januari 2014

Man tager vad man haver...

Det kommer lite inlägg så här i efterhand. Lite svårt att hinna skriva dom i tid.

Hur som helst så har mina galna ideer ännu en gång satts i verklighet.
Sonen ville ha som kompisen, en lekspis. Jag har letat men dom jag hittat har varit för stora, breda, höga för platsen jag tänkt ha den på, i änden av sängen för där står den minst i vägen för annan lek.
Men så städade jag och möblerade om på kontoret, då blev ett gammalt nattduksbord över. Då slog det mig "Fasen, om jag inte skulle måla om den till en spis som han kan ha så länge...?"
Pratade med mannen om det var nått han ville ha, spara, men icke. Fick göra vad jag ville med det. TOPPEN!! Jag fick lite överbliven vit färg av J, köpte en liten burk hobby färg och målade spisplattorm målade prickar på lådan som skulle föreställa knapparna (ingen bra idé, blev inte snyggt) Sen hade han stekpanna, kastrull, gryta, servis och lite virkad mat osv sen innan. Så jag köpte krokar att hänga upp stekspade osv på. Voila!! Detta blev resultatet. Finishen kunde varit bättre...






 Jag blev väldigt nöjd med själva iden, men inte med resultatet. Så jag ska i sommar ta det andra nattduksbordet och köpa bättre färg, sätta dit hjul som knappar som går att vrida på, göra om och snygga till och fixa bättre krokar. Oavsett så blev min son överlycklig över sin spis och lagade mat för hela slanten.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar ;o)