söndag 29 december 2013

Världens bästa 30 års present, bästa Ikea trippen!!

Ja, detta var absolut bästa ikea resan!!! 
Vi fick pengar i julklapp till möbler till lillebror S rum. Eftersom det redan finns kläder och leksaker att ärva från storebror  så fick det bli så.
Fick även överaskande julklapp av min älskade man (vi byter inte julklappar utan allt går till barnen), fickpengar att handla vad jag vill för. 

Väl där nere gick vi förbi det runda vita bordet jag alltid önskat mig med rätt stolar till. Varpå min man pekar på det och ler mot mig. Jag säger till syrran och J att jag bara vill gå vidare då det är lite frustrerande att se det. Har sen vi gjorde oss av med det gamla bordet velat ha ett runt där istället. Men pengarna behövs alltid på annat håll så det har aldrig blivit av. Då ser jag syrran flina och älsklingen talar om att just detta set skulle få följa med oss hem. Jag blev så glad så hade vi inte stått inne på Ikea så hade jag vrålat rakt ut av lycka. 

Vi handlade vidare och jag har som sagt aldrig varit så nöjd med mina inköp. Begge killarnas rum är nu mer eller mindre klara. Det ska in 
en röd bil-matta, annan gardin och en likadan taklampa som i lillebrors rum. . Sen ska vi såklart fixa en annan tapet men det blir längre fram. Hans rum ska gå i rött, vitt, svart/grått. Och lillebror ska få den gröna bil-mattan som nu ligger i storebrors rum och hans rum kommer gå i limegrönt och turkost. Sen är det HELT klart!! Sen vill jag i vardagsrummet ha ett HEMNES vitrinskåp och en matta under bordet. Sen är vardagsrummet också klart!! LYCKA!!! Så här ser det ut...


Sååå nöjd!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar ;o)