torsdag 23 februari 2012

Lilleman frisk och jag tillbaka på jobbet...

Usch, så skönt att lilleman är bättre. Nästan helt återställd och jag tillbaka på jobbet. Var riktigt orolig där ett  tag. Mitt lilla snuttegryn...

Jag vet att många kommer tycka jag är en hemsk förälder som säger detta men det var riktigt skönt att va på jobbet igen.
Min son blir så otroligt rastlös hemma och då inte ens kunna gå ut eller åka nånstans för att sysselsätta han är en pärs. Jag försökte med allt jag hade att sysselsätta honom med men ojojoj så svårt. 2 dagar är okej men sedan måste det vara liv och rörelse då helst av andra än mamma och pappa.
Mer dagisbarn kan man nog inte bli. Han har så mycket spring i benen och varken jag eller min man kan tillfredsställa honom längre perioder. Och NEJ han behöver inte vara bokstavsbarn för det!!!
Tur det finns dagis annars skulle min son klättra på väggarna, och vi bli galna.
Så för alla er som tyckte jag var för tidig med att låta min son börja på dagis redan som 1 åring kan ju ha i åtanke att vår son hade antagligen blivit galen utan den stimulering dagis erbjuder. Bland ca 10 andra sprudlande ungar (han går på ett litet dagis) är var han trivs bäst. Lite synd dock för jag hade gärna varit hemma liiite längre med honom.

I morgon blir det 3 rätters med jobbet på Bjertorps slott med alla mina kära arbetskamrater.
Ser verkligen fram emot att få äta gott och för en gångs skull dricka lite alkohol.
Jag jobbar i helgen så det blir inte mycket drickande men ett par glas kommer absolut slinka ner.
Hepp, ta hand om disken och hänga tvätt. Sedan krypa ner i soffan..


1 kommentar:

  1. okej då vet jag vem som kommer va onykter ikväll då när vi åker hem ;)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar ;o)