tisdag 26 juli 2011

Pysslar...

Nu har jag lagt ner Amigurumi's och baby converse för ett litet tag. Detta var lite för pilligt för min smak och tog lite för lång tid.
Det ska gå fort annars tröttnar jag ;-)
Så nu håller jag åter igen på med Alexanders filt.



Jag sydde tillslut ihop den med ett blått rest garn och det gick jätte bra. Förutom att när jag var färdig såg jag att jag sytt ihop längderna fel =/ men det får vara så.
Men jag har nu börjat virka på en matta till hans rum. Jätte roligt!!



Tror den kan bli bra om tålamodet håller sig väl. Har en väldigt kort stubin när det gäller vissa saker. Det ska gå fort och bli perfekt med en gång när jag gör nått. Annars tryter mitt tålamod och jag får lägga undan det jag gör, vänta ett tag, sen på det igen. Sån är jag =)
Men det är väldigt kul att kunna göra saker till hemmet själv. Så efter mattan ska jag göra 6 st bordstabletter sedan en korg till mina garner och dylikt utav gamla lakan. Så är det nån som har gamla lakan liggandes ni inte vill ha så säg till. Jag tar dom gärna ;-)
Nu ska jag virka lite..
Puss och hej!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar ;o)