onsdag 29 augusti 2012

Haha, symöte!!

Japp, ni hörde rätt. Efter jobbet skulle jag på symöte med mina 2 härliga kollegor.
Eller symöte kanske är fel ord val/namn. Virk café är nog mer rätt.

Så det var hem fort som fan, hämta lilleman och iväg tillbaka till den lilla staden.
Sen satt vi en hel timme utan handarbete och bara snacka skit och käka kex och ost (mmm..mumma).
Lilleman gick runt och inspekterade K´s dotters alla roliga leksaker. Sen fick han hälsa på nya tillskotten hos familjen K, bebisen T som är helt bedårande, lilleman var såld direkt och gjorde sina små söta "schå, schå, se, schå" pip ljud han gör när han ser nått han tycker är gulligt. Och sedan marsvinet och kaninen, när han insåg att kaninen påminde om den på hans bok och den lilla kram kaninen på youtube så kom åter dom små söta pipiga "schå, schå" och ur gulligt fnitter. Klappa gjorde han också. Han är inte rädd av sig min lilla kille. In med hela handen i buren och mosade nästan den stackars kaninen. Men tur nog inga bett i några fingrar.

Sen blev lilleman hämtad av far sin och då satte vi igång med vår virkning. K virkade på egen hand och T fick lite assistans och sedan satt vi där med våra virken och fortsatte tjöta på. Riktigt roligt måste jag säga.
Så det får vi absolut göra om igen.

Blev inspirerad till att greja när jag kom hem men med alla mina 100 ofärdiga projekt så dog det ganska snabbt. Visste inte vilket handarbete jag skulle pyssla med så jag satte mig med datorn i stället. Är inte riktigt bra att ha påbörjat så många olika saker för nu vet jag inte vilket jag ska greja med när andan faller på..
Får nog kolla igenom allt i morgon och se vilket som behöver bli färdigt först. Nu måste grejerna bli färdiga, inga nya projekt för en ALLT är färdigt. Där med basta!!!


1 kommentar:

  1. Du undrade om spetskant till filt inne på Virkaholic's. Maila mig på teskedsmamman@hotmail.com så ska vi se om jag kan hjälpa dig :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar ;o)